İşletmeler İçin Kolay Kriz Yönetimi Tarifi

Kriz kelimesi ne kadar korkunç bir kelime değil mi? Belki de etkileri çok fazla olduğu için kriz kelimesini duyduğumuzda tüylerimiz diken diken oluyor.İşyerlerinde yaşanan krizler,çalışanların adete kabusu haline geliyor.Diğer taraftan büyük krizler atlatan firmalar biranda yeni başlangıçlarla adeta kurum imajını tazeleyerek,pazar payı ve mal varlığı artışı ile karşımıza çıkabiliyor.Bunlara da fırsat krizleri diyoruz ki her firmaya böyle krizler gerek 🙂 Tabi bu tip krizlerin üstesinden gelebilmek her babayiğidin harcı olmuyor,üstesinden gelebilen firmalar bu noktada,etkili yönetimlerinin farkını gösteriyor.Peki bu firmaları başarıya götüren taktikler nedir,işte size tarif:

Firmanızın 3 yapıya sahip olması şart; Bunlardan ilki kriz oluşmadan önce,ne olur ne olmaz ben önlemimi alayım diyebilmek!! Yani ‘kriz öncesi işletme yapınızı oluşturmak’.Bu yapı bana göre en önemlisi.Çünkü genelde başımıza bir şey gelmeden harekete geçmiyoruz ne yazık ki.Demem o ki ilk evre olan kriz öncesi yapınız hazırsa erken uyarı sisteminiz sayesinde krizin en büyüğü gelse sizi yıldıramaz.İkinci yapı ise‘kriz anında işletme yapınızı oluşturmak’.Burada da amaç; hasarların en aza indirilmesi ya da krizin yayılmasının önüne geçmek.Bu noktada iletişim önem kazanıyor.Çünkü kriz anında planların uygulanabilmesi,çalışanlar arasında iyi iletişim sayesinde mümkün oluyor.Çalışanların tamamının gerekli noktalarda bilgilendirilmesi konusu bence çok önemli.Çabuk panik olabilen ve küçücük bir olayın bile kulaktan kulağa bambaşka yayılabildiği firma yapısı çok fazla, bu telkinlerim onlar için 🙂 Kriz öncesi dönemde oluşturulan kriz ekipleri,kriz anında alınacak kararlar konusunda çok yararlı olabiliyor.Tabi ki acil müdahale gerektiren krizlerde yönetici herhangi bir ekibe danışmadan kendisi de karar verebilir.Fakat ekip içinde uygulanan çoklu oylama,açık gruplar,beyin fırtınası,stratejik düşünme,delphi ve karar konferansı yöntemleri ile swot analizi,portföy analizleri sonucu harika çözümler de ortaya çıkabiliyor.Son aşama ise ‘kriz sonrası işletme yapınızı oluşturmak’.Bana göre,kriz öncesi yapı kadar önemli bir yapı.Hatalarından ders çıkarabilenlerin başarı ufkunun açık olduğunu düşünüyorum.Bu yapı da adeta firmaların ‘aman bir daha aynı şeyleri yaşamayalım’ deyip alması gereken önlemleri içeriyor.Firmalar bu aşamada durum analizi yapmamalılar.Bu analiz sonucuna göre de bundan sonra nasıl bir yol izleyeceklerini belirlemeleri gerekiyor.Önemli bir şey daha var ki,krizin etkisinin sürmesinin önüne geçmektir.Üstesinden gelinen bir kriz sonrası,eski yapıya eklenen yeniliklerle yola devam edilmeli ve kurum imajı tazelenmelidir.Ne demiş Dale Carnegde; Batan güneş için ağlayın,yeniden doğduğunda ne yapacağınıza karar verin!!

Buyrun efenim yararlı olsun.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: